بهترین برندهای ماکت در دنیا کدامند؟

مقدمه

در دنیای امروز علاقه مندان به کلکسیون ماکت ماشین ها کم نیستند و این افراد گاها برای داشتن و جمع آوری کلکسیون ماکت ماشین هزینه های زیادی می پردازند. ماکت ها برای موضوعات مختلف استفاده می شوند برای مثال تبلیغات ، اسباب بازی لوکس ، کلکسیون مخصوص بزرگسالان و در خرده فروشی ها هم چنین استفاده می گردد. اندازه این ماکت ها معمولا بین ۱:۱۸ (۱۱ اینچ ) تا ۱:۸۷ (حدود ۱.۵ اینچ ) می باشد.

در ادامه بهترین برند های ماکت ماشین فلزی  معرفی کرده ایم. بنابراین با ما همراه باشید.

انواع برندهای ماکت ماشین فلزی

  • برند Y66
  • برند Welly
  • برند مایستو Maisto
  • برند کینسمارت kinsmart
  • برند جادا Jada
  • برند کینزفان Kinsfun
  • برند وینتیج Vintage
  • برند اتومکس Automax
  • برند نیوری Newray
  • برند دایکست رپلیکا Diecasr Reolica
  • و غیره و

AMALGAM  از بهترین برند های ماکت ماشین فلزی

آمالگام از بهترین برندهای دست ساز بوده اولین محصولات این برند خودروهای فرمول یک و سایر خودروهای مشابه بوده که از نظر شباهت به نمونه واقعی خود منحصر به فرد می باشند .این برند مقیاس های بزرگ بخصوص در حد 1:8 شناخته می شود . کیفیت بالای آن باعث گرانی محصولات این برند می باشد .

MAISTO

برند مایستو یک برند جهانی اسباب بازی می باشد که شرکت اصلی آن در هنگ کنگ است و این برند اغلب به تولید ماکت های ماشین ، موتور سیکلت و هواپیما می پردازد. در این برند نیز سعی شده کیفیت و جزئیات به ظرافت در نظز گرفته شود و در بعضی مدل ها درب ها و گاها کاپوت و صندوق عقب هم قابلیت باز شدن دارند .

WELLY

این برند به تولید ماکت خودرو های جذابی در مقیاس ۱/۲۴ می پردازد و هم چنین تنها برند در تولید Back to the Future Delorean Time در مقیاس گفته شده می باشد. این برند نسبت به برندهای اصلی Diecast به تولید ماکتها با رنگ های جذاب و مقیاس کوچک و ظریف و سبک می پردازد و از این رو متمایز می باشد.

AUTOart

تمرکز این برند بر تولید برندهایی با کیفیت و با ارزش به خصوص در مقیاس های ۱:۱۸ می باشد هم چنین این برند برای پایین نگه داشتن قیمت ماکت ماشین ها از متریال های غیر فلزی هم استفاده می کند و در این خصوص تولید با کیفیت این ماکت ها باعث شده توجهی به متریال فلزی و غیر فلزی آن نشود و از بهتریبن برندها شده و هواداران زیادی دارد .

BBR

این برند به تقلید از خودرو فراری وهمکاری نزدیک به آن شرکت شهرت دارد و بارها به دلیل این موضوع بر روی آن سرمایه گذاری شده است .

CMC

برند  CMC در ساخت ماکت ماشین ها با آلمان و ژاپن همکاری کرده و این برند هم چنین بسیار دقیق ساخته می شوند و مدل‌های ۱:۱۸، ۱:۲۴، و ۱:۱۲ را تولید می کند

Danbury Mint

این مدل ماکت ماشین ها اغلب به سبک آمریکایی از دهه 1920 تولید می شود و تنها به دلیل تولید یک مدل ۱:۱۲ در زمان خود شناخته شده است.

ERTL/Autoworld

ERTL بعد از دهه ها ، مدل‌های ماکت خودرو ۱:۱۸ را به عنوان مدل های سبک و پایه خود متوقف کرد و همین توقف باعث شد ارزش مدل ها افزایش یابد و زمانی که قالب به Autoworld  اجاره داده شد دوباره برخی نسخه های اصلی تولید شد و امروزه می تواند مجموعه گسترده ای از نسخه اصلی را ارائه دهد .

Franklin Mint

این برند به صورت انبوه در اروپا و آمریکا در مقیاس 1: 24 ساخته می شد

GMP

این کمپانی مشتریان خود را با خلاقیت بالا در تولید ماکت خودروها وفادار به خود نگه داشته است و در طراحی ماکت ماشین ها از رنگ های شاد و پر انرژی استفاده می کند.

معرفی پر فروش ترین و محبوب ترین برندهای ماکت از نگاه کاربران

بهترین و پر فروش ترین برندها از نگاه مشتریان و کاربران در ایران و سراسر جهان با اختلاف بسیار نزدیک از بین همه ی مدل های موجود 4 برند محبوب به ترتیب زیر می باشد :

1-برند ویلی welly

2-برند جادا jada

3-برند مایستو maisto

4-برند کینسمارت Kinsmart

خلاصه مطالب

همانطور که گفته شد ماکت ماشین ها در انواع برندها و با بالاترین کیفیت ها توسط شرکت ها در طرح ها و ابعاد متفاوت ساخته می شود و متاسفانه انواع تقلبی ماکت خودرو ها در بازار زیاد است و از این رو باید در خریداری آن دقت و از مجموعه های معتبر خریداری گردد . ماکت ها در مکان های مختلف مانند فروشگاه ها ، کلکسیونردار ها و… قابل خریداری می باشند و در هنگام خرید باید به نکاتی در خصوص جنس و ابعاد ماکت ماشینی که می خواهیم خریداری کنیم دقت کنیم و بهترین نوع جنس آن از نظر دوام و طول عمر جنس فلزی ماکت ها می باشد .

در ضمن این نکته هم در نظر گرفته شود که ماکت ماشین در انواع جنس های فلزی و … به هیچ وجه با ماشین اسباب بازی قابل قیاس نیست از موارد متمایز شدن ماکت ها می توان به مواردی مانند طراحی و ساخت در اندازه های مشخص و استاندارد ، داشتن جزئیات با توجه به نمونه اصلی ماشین ، دقت بالا در طراحی و ساخت ، قیمت بالا ، کیفیت بالا در ساخت و نداشتن قابلیت های فانتزی و غیر معمول می باشد زیرا که هدف از تولید در هر کدام متفاوت بوده است و هدف تولید ماکت ماشین نمایش کامل خودرو با تمام جزئیات در ابعاد کوچک می باشد . ماکت خودرو ها از آنجا که ظرافت خاصی دارند باید در حمل و نگه داری از آن توجه بالایی صورت پذیرد.

هم چنین ابعاد ماکت ماشین با توجه به نیاز افراد و کاربرد آن ها متغیر می باشد . تنوع بالای ماکت خودروها در برند و جنس و رنگ و ابعاد می تواند هر سلیقه ای از مشتریان را پوشش دهد .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *