خرید اسباب بازی برای کودکان زیر 1 سال

اگر قصد خرید اسباب بازی برای کودکان زیر 1 سال خود دارید نکات زیر را مد نظر قرار دهید

مقدمه:
در دوران ابتدایی زندگی، انتخاب اسباب بازی برای کودکان زیر یک سال به عنوان یک مسئولیت مهم برای والدین تلقی می‌شود. در این مرحله حساس، اسباب بازی نه تنها باید به کودکان امکان سرگرمی و تفریح را فراهم کنند بلکه باید با ویژگی‌های خاصی مطابق با نیازها و امکانات این گروه سنی مطابقت داشته باشند. در این متن، نکات ویژه‌ای را برای انتخاب اسباب بازی برای کودکان زیر یک سال بررسی می‌کنیم و به ویژه به اهمیت ویژگی‌هایی مانند موزیکالیته، چراغ‌دار بودن، حرکتی بودن و ایمنی توجه خواهیم کرد. این نکات را رعایت کردن، به والدین کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری اسباب بازی را برای فرزندان خود انتخاب کرده و در کنار سرگرمی، امنیت و توسعه سلامت روانی و جسمی آن‌ها را نیز تضمین کنند.

کودکان چه نوع اسباب بازی میخواهند؟

-کودکان زیر یک سال بیشتر به دنبال اسباب بازی هایی هستن که ویژگی های زیر را داشته باشند

1-اسباب بازی های موزیکال : بیشتر در این دوره سنی اسباب بازی هایی انتخاب کنید که دارای موزیک های آرام و به اصطلاح لایت هستند زیرا سیستم شنوایی کودکان در این سن بسیار حساس و آسیب پذیر هست به همین دلیل اسباب بازی مورد نظر باید دارای موزیک های آرام باشد.

2-اسباب بازی های چراغ دار: یک ویژگی دیگری که بسیار مورد توجه اغلب کودکان زیر یک سال است چراغ دارد بودن اسباب بازی هاست پس در خرید اسباب بازی به این مورد نیز توجه ویژه ای داشته باشید

3-اسباب بازی های حرکتی: کودکان زیر یک سال اغلب توجه ویژه ای به تحرکات محیط پیرامون خود دارند و با چشمان خود تمام حرکت های اطراف خود را دنبال میکنند و به طور خاصی توجه کودکان را جلب میکند پس در این سنین بیشتر از اسباب بازی های باتری خور،کوکی ،قدرتی یا عقب کش برای فرزند خود انتخاب کنید.

4-اسباب بازی های رنگارنگ : رنگی بودن اسباب بازی تاثیر زیادی در توجه کودک دارد سعی کنید در انتخاب اسباب بازی کالایی انتخاب کنید که تنوع رنگ بندی داشته باشند خصوصا از رنگهای اصلی در کالای مورد نظراستفاده شده باشد . به همین اسباب بازی دارای تنوع رنگی خسته کننده نیست و کودک شما مدت طولانی تری با اسباب بازی های خود سرگرم میشود.

5. ماکت خودرو و موتور برای کودکان زیر یک سال : ماکت‌های خودرو و ماکت موتور برای کودکان زیر یک سال نقش مهمی در توسعه حرکتی و حسی آن‌ها ایفا می‌کنند. این اسباب‌بازی‌ها با طراحی جذاب و واقع‌گرایانه، فرصتی را برای کودکان فراهم می‌کنند تا با حرکت اشیاء، حواس حرکتی خود را تقویت کرده و از مفاهیم حمل‌ونقل آگاه شوند. آنها با اندازه مناسب و مواد ایمن، امکان بازی آسوده و بدون نگرانی از لحاظ ایمنی را فراهم می‌سازند. همچنین، ماکت‌هایی که از جنبه‌های آموزشی نیز بهره‌مند هستند، می‌توانند کودکان را با مفاهیم اطراف خود آشنا کرده و فرآیند یادگیری را تشویق کنند.

البته دقت کنید ماکت ها را فروشگاه های معتبر خریداری کنید تا برای کودکانتان مشکلی به وجود نیاید.فروشگاه بی تویز بزرگترین عرضه کننده انواع ماکت برای تمامی سنین و ارسال به سراسر کشور میباشد.

نکات خرید اسباب بازی برای کودکان زیر یک سال

نکات مهمی که در خرید اسباب بازی برای کودکان زیر یک سال باید به آن توجه ویژه شود

کودک در این سن بسیار آسیب پذیر تر از هر سن دیگریست چرا که اطلاعی از خطراتی که هر لحظه ممکن است برای او اتفاق بیافتد ندارد تقریبا تمامی کودکان هر جسمی را به سمت دهان خود میبرند که خطراتی نظیر بلیعدن و زخم کردن دهان ، صورت و دستهای کودک را به همراه دارد یا اینکه جسمی را که دردست گرفته اند به زمین میزنند و اگر آن جسم شکستنی باشد صدمات جبران ناپذیری به فرزندتان وارد خواهد شد حتی اگر جسمی مانند کنترل تلوزیون را داخل دهان خود کند دچار مصمومیت نیز بشود لذا برای خرید اسباب بازی که همراه همیشگی فرزند شماست باید نکات زیر را مورد توجه قرار دهید.

ویژگی های اسباب بازی باید به صورت زیر باشد

-نشکن باشد : کالا باید از جنس پلاستیک (ای بی اس ) یا پلاستیک با کیفیت باشد به دلیل اینکه کودک هنگام بازی اسباب بازی های خود را به زمین میکوبد یا پرتاب میکند اسباب بازی مناسب این سن باید با این چنین ضربه ها آسیب نبیند یا به اصطلاح نشکن باشد.

-قابل شستشو: بیشتر اسباب بازی هایی که برای سنین زیر یک سال تهیه میکنید باید قابل شستشو باشد چرا که کودک هر اسباب بازی را وارد دهان خود میکند.

-درب باتری پیچ دار باشد: اگر قصد خرید اسباب بازی باتری خور دارید سعی کنید اسباب بازی بخرید که درب باتری پیچ خور داشته باشد تا در هنگام بازی کودک باتری ها از فضای خود خارج نشود چرا که  خطر بلع برای کودک وجود نداشته باشد

-زوایای تیز و برنده نداشته باشد : در انتخاب اسباب بازی سعی کنید کالایی که انتخاب میکنید دارای زوایای تیز نباشد یا لبه های برنده نداشته باشد که آسیبی به چشم و بدن کودک هنگام بازی کردن وارد نشود.

در ضمن بهتر است در هنگام خرید اسباب بازی برای کودکان زیر یک سال از برند هایی خرید کنید که دارای لایسنس در زمینه تولید اسباب بازی برای این سنین باشند چرا که  شرکت های معتبر با حساسیت زیاد اسباب بازی مخصوص هر سن را تولید میکنند و البته تمامی  نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم در ساخت این اسباب بازی ها لحاظ شده است.

سخن پایانی:

در فروشگاه اسباب بازی بی تویز سعی ما براین هست که محصولات خود را باتوجه به سن و جنسیت کودکان دسته بندی کرده که مشتری یا خریدار اسباب بازی کمتر دچار سردرگمی میان اسباب بازی های مختلف شود و همچنین در انتخاب برند ها تلاش میکنیم که بهترین برند های خارجی و ایرانی اسباب بازی  را برای گروه های سنی مختلف فراهم آوریم تا هرچه بیشتر در انتخاب اسباب بازی به مشتریان عزیز کمک کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *