گران‌ترین ماکت ماشین

مهم‌ترین ماکت‌های دنیا ماکت ماشین و ماکت موتور است که در انواع مدل‌های مختلف خودرو به بازار عرضه می‌شود. سایز و کیفیت این ماکت‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و بسته به موارد مختلف از نظر قیمتی نیز با هم متفاوت هستند. این ماکت‌ها را می‌توان از جهات مختلف دسته بندی کرد که یکی از آن‌ها به لحاظ گران‌ترین ماکت ماشین است. برندهای مختلفی در این زمینه فعالیت دارند که هر فردی که مجموعه ماکت‌ها را داشته باشد، بدون شک با آن‌ها آشنا است.

ماکت ماشین چیست؟

ماکت ماشین شامل نمونه‌ای مصنوعی از خودروهای مختلف است که برای افرادی که عاشق ماشین هستند، ساخته می‌شود. شرکت‌های مختلفی در این زمینه فعالیت دارند که هر کدام محصولات خود را با مشخصاتی تولید می‌کنند. اولین ماکت‌هایی که ساخته شدند، بدنه کوچکی داشته و فضای داخلی نداشتند. پس از سال‌ها هم آلیاژ به کار رفته در آن بهتر شده و هم اینکه ویژگی‌های آن پیشرفته‌تر شد. از دهه ۱۹۵۰ کیفیت ماکت ماشین بیشتر شد، که در نتیجه سبب توسعه یافتن و محبوبیت آن گشت.

معرفی گران‌ترین ماکت ماشین

ماکت ماشین توسط برندهای مختلفی تولید و روانه بازار می‌شود. برخی از این ماکت‌ها زیبایی فوق العاده‌ای دارند، به گونه‌ای که هر بیننده‌ای را جذب خواهند کرد. گران‌ترین ماکت ماشین به شرح ذیل هستند:

ماکت مایستو

 این برند ماکت خودرو یکی از بهترین‌ها در این زمینه است که در اوایل دهه ۹۰ در تایلند شروع به کار کرد.‌ محصولات این شرکت در چین تولید می‌شود، اما اصالت آن آمریکایی است. محصولات این شرکت متنوع هستند و ماکت‌های مختلفی را می‌توانید پیدا کنید.‌ دو نمونه از محصولات این برند شامل ماکت فلزی شورولت کامارو ۲۰۱۷ آبی ساخته شده از ترکیب فلز و دایکاست و ماکت فلزی مینی کوپر سبز هستند. هر دوی این ماکت‌ها دارای کاپوت باز شونده بوده و از کیفیت بالایی برخوردارند.‌ این دو ماکت خودرو برای کلکسیون انتخاب مناسبی هستند.

ماکت کینسمارت

 دیگر ماکت خودرو کلکسیونی مربوط به برند کینسمارت است. این کمپانی در سال ۱۹۹۲ و با هدف برآورده کردن رویای افراد تاسیس شد. تمامی محصولات این شرکت براساس استانداردهای روز دنیا ساخته شده و توسط آزمایشگاهی هنگ کنگ ایمنی آن‌ها تایید شده است. کیفیت این محصولات بالا بوده و سبب شده علاقمندان زیادی به خرید آن‌ها روی آورند. این برند نمونه‌های مختلفی از ماکت را تولید می‌کند که از جمله آن می‌توان ماکت مینی کوپر اس کینسمارت را نام برد. این محصول ساخته شده از ترکیب فلز و دایکاست بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است. درب‌های جلوی آن قابلیت باز شونده داشته و با صورت عقب کش است. ماکت شورولت بل ایر نیز از تولیدات این مجموعه است که با فلز با کیفیت ساخته شده است. مقیاس آن ۱.۳۶ است و دارای طولی برابر با ۱۳ سانتی متر و عرض ۴.۵ سانتی متر است.

برند ویلی

 یکی از محبوب‌ترین برندهای ماکت ماشین ویلی است که طرفداران بسیاری دارد. این مجموعه‌ ماکت‌های خود را دقیقا همانند مدل واقعی ماشین می‌سازد و تنها تفاوت در سایز و مقیاس آن است. طراحی و ساخت با کیفیت محصولات این شرکت سبب شده تا در این زمینه بتواند با شرکت‌های بزرگ دیگر به رقابت بپردازد. محصولات این مجموعه متنوع بوده و از قیمت مناسبی برخوردارند. ماکت مرسدس بنز ۲۲۰ مشکی یکی از محصولات ساخته شده توسط این شرکت است. مقیاس آن ۱.۲۴، طول ۱۹ سانتی متر، عرض ۸ سانتی متر و ارتفاع ۵ سانتی متر است. این ماکت خودرو از جزییات و کیفیت بالایی برخوردار بوده و برای کلکسیون مناسب است. جنس آن تمام فلزی است و از قابلیت فرمان پذیری چرخ‌های جلو برخوردار است. ماکت فلزی ژیان زرد رنگ در مقیاس ۱.۲۴ دیگر تولید این شرکت محسوب می‌شود. دارای درب‌های جلوی باز شونده است و کیفیت بالایی دارد؛ همچنین کاپوت جلوی آن نیز باز می‌شود.

ماکت جادا

 این برند تولید ماکت خودرو کلکسیونی ماکت‌های فوق العاده‌ای را تولید می‌کند. این برند یک کمپانی بزرگ آمریکایی است که در سال ۱۹۵۳ فعالیت خود را شروع کرد و در سال ۲۰۰۲ در این عرصه موفقیت بزرگی به دست آورد. این شرکت دارای دو ویژگی خاص است که یکی اینکه این مجموعه ماکت‌های اسپرت با ارتفاع کم را میسازد. دومین مورد اینکه بیشتر ماکت‌هایی که توسط این کمپانی تولید شده‌اند، را در فیلم‌ها و سریال‌ها دیده‌اید.

مارک‌ بوراگو

 یکی دیگر از تولید کنندگان گران‌ترین ماکت خودرو شرکت بوراگو است. این برند ایتالیایی است و فعالیت خود را در سال ۱۹۷۶ شروع کرده و طی چندین سال فعالیت توانست به محبوبیت بالایی دست یابد. این شرکت ماکت‌های متنوعی را تولید می‌کند که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و استحکام بالایی دارند. جزئیات آن‌ها مثل درهای بازشو و فرمان متحرک دقیق و ظریف است و توانسته علاقمندان زیادی را به خود جذب کند. یکی از تولیدات این کمپانی ماکت خودرو پورشه ۳۵۶ کوپه ۱۹۶۱ قرمز است. این محصول دارای صندوق بازشو، درب‌های جلو بازشو، کیفیت بالا و فرمان پذیری چرخ‌های جلو است. ماکت پورشه ۳۵۶ کابریولت ۱۹۶۱ مشکی دارای مقیاس ۱.۲۴ نیز تولید این برند است. از ترکیب فلز و دایکاست و به صورت دقیق ساخته شده است.

چگونگی جمع آوری کلکسیون ماکت ماشین

جمع کردن ماکت خودرو کلکسیونی کاری آسان است، اما قبل از انجام آن درباره مشخصات و برندهای ماکت اطلاعات کافی را به دست آورید. مدل‌های مختلفی از ماکت خودرو در بازار وجود دارند که پس از کسب اطلاعات لازم می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. تمامی ماکت‌های قابل عرضه توسط این مجموعه اصل و اورجینال بوده که کیفیت بسیار عالی دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *